In m'n blote billen door de jungle - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ymke Huisman - WaarBenJij.nu In m'n blote billen door de jungle - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ymke Huisman - WaarBenJij.nu

In m'n blote billen door de jungle

Blijf op de hoogte en volg Ymke

16 Maart 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve lezers,

Mijn moeder herinnerde mij er net aan dat het alweer bijna 2 weken geleden is dat ik een stukje geschreven is. En aangezien ik erg goed luister, ook op zo'n grote afstand, is hierbij een update van wat ik afgelopen dagen gedaan heb! Helaas heb ik net alles getypt en verdween het toen ineens, dus ik hoop dat ik het geduld op kan brengen om alles nogmaals even levendig neer te zetten. Updates van jullie zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Kampot was de volgende bestemming na mn laatste stuk. Kampot is een wat kleiner en minder toerististische stad. Ideaal leek mij om even tot rust te komen, want reizen is best vermoeiend! Toen ik de bus uitstapte was het niet meten duidelijk war ik naartoe moest voor de guesthuizen, maar er was een wat ouder Nederlands stel (vrouw van 52 en man van 72!!) die er eerder was geweest en een leuk guesthouse wisten. Deze was helaas vol, maar ik mocht van de lieve familie een nacht in hun huis slapen en de volgende dag had ik dan een kamer. De volgende dag kon ik het toch niet laten en heb een tour gedaan naar Bokor Hill welke eidigde met een prachtige sunset boottour. Omdat de honden in Kampot nogal agressief zijn na 7u s avonds en het guesthouse erg gezellig was bleef ik de avonden lekker bij het guesthouse. Oa de verhalen van het Nederlandse stel gehoord die echt zo mega veel gereisd hebben.

Na Kampot was het tijd voor strand!! Sihanoukville is een mega touristische partystad. Hier ging ik dus niet heen, maar Otres Beach was de bestemming. Dit is een kilometer strand een paar kilometer verder met hele leuke tentjes en hostels. Mijn hostel organiseerde een BBQ met kampvuur en live music op het stand voor de bungalows, genieten! Naast gewoon lekker opt stand lopen en liggen en genieten van het perfecte water heb ik ook nog een 3-eilanden tour gedaan. Dat was ongeveer een dag hard lachen om 4 russische vrienden die totaal geen manieren hebben, lekker eten, mooie eilandjes bezoeken en mn eerste (en zeker niet laatste) ervaring met snorkelen.

Koh Kong stond daarna op mijn programma (die dit keer niet veranderd, maar alleen 2 nachtjes opgeschoven was). Een beetje een vergissing, want het bleek niet veel voor te stellen en alleen veel bezocht om de grens naar Thailand over te gaan. Hiermee zou ik nog een weekje wachten, ik moest ook eerst mn paspoort (die had ik in Phnom Pen achter moeten laten zodat ze mn visa voor Thailand konden regelen) nog ophalen. Achteraf toch super leuke dagen gehad, omdat er een super leuke groep mensen in het guesthouse waren beide dagen en omdat ik nog een 2 daagse jungle tour gedaan heb. Wat betreft water hadden we iets minder geluk. Omdat het het droge seizoen is waren alle watervallen droog. Je zou denken, dan heb je iig geluk en regent het niet. Dat was dus niet het geval en we zijn wel flink doorweekt geregend (wel lekker cool!). Met apenspotten hadden we meer geluk, ondanks dat er een hond meeliep om de cobra's weg te jagen. Ik was de enige die een 2 daagse tour deed en bij een familie aan de rivier sliep. Er stonden 7 huisjes in dit dorpje en 0 wc's. 's avonds was er niks te doen en er was maar 1 iemand die een gesprek in het Engels kon voeren. Toen ik aankwam waren ze al helemaal onder de indruk van mn (oozoo)horloge dat ik mn e-reader niet durfden te pakken en me dus wel een klein beetje verveeld heb. Vroeg slapen was te proberen, maar ik sliep in een hangmat en dat opzich lekker voor een paar uur maar voor een hele nacht niet echt comfortabel. Gelukkig was het om 6uur al weer licht en begon de school. De school betekend 6 kinderen en een juf en een whiteboard die de kinderen Khmer, Engels en rekenen leert. De kinderen vonden het natuurlijk al te interessant dat ik ook even mocht lesgeven en ze wat Engels probeerde bij te brengen. Erg leuk zo om te zien hoe ze echt leven. 's Middags nog even een paar uur door de jungle gelopen met mn privegids. Daar komt mijn titel vandaan. Namelijk, na een tijdje was mn broek gescheurd door een tak. Kan ik dat ook weer van mn bucketlist schrappen!

Na mn paspoort op te hebben gehaald (gelukkig hadden ze er goed op gepast) was Siem Riep mn volgende bestemming. Hier heb ik 3 topdagen gehad samen met Lena, Lisa en Jordan. De eerste dag met zn 4e duurde bijna 24uur. Dit omdat we om 5uurr opstonden om de zonsopgang bij Angkor What te aanschouwen. Niet spectaculair, omdat het te bewolkt was, jammer joh! Gelukkig waren de tempels opzichzelf mega spectaculair. Zo veel en grote en mooie runies van tempels gebouwd in ongeveer 1100, heel indrukwekkend! We hadden de hele dag Malin en zn tuktuk die ons overal naartoe bracht.
's avonds moesten we weer zelf lopen en besloten we lekker bier te gaan drinken zodat Jordan goed kon slapen in de bus. Siem Riep is een topstad op te stappen alleen belachelijk hoeveel Nederlanders er daar te vinden zijn. Een stapavond is niet compleet als je niet tussendoor een voetmassage voor 1 dollar doet, dus dat deden we.
De volgende dag lekker uitgeslapen, de vele markten bekeken en lekker een hotel in gesniekt en van het zwembad gebruik gemaakt.

Mijn volgende bestemming is Battambang. Komende dagen nog maar even goed genieten van mn vrijheid, want dinsdag ga ik alweer naar Bangkok en zullen Eva en ik 5 topweken in Thailand tegemoet gaan!!

Liefs vanuit het warme Cambodja!

x

  • 16 Maart 2013 - 11:19

    JP:

    He Ym, wat een tijd maak jij mee. Met al die ervaringen blijft er helemaal niets meer van mijn kleine meisje over :-). Heel veel plezier met het verleggen van je horizon, ook straks met Eva. xxx JP


  • 16 Maart 2013 - 11:30

    Eric:

    Klinkt goed! En je hebt nog een mooi aantal weken te gaan! Geniet er van schat. Xxxx

  • 16 Maart 2013 - 17:30

    Cees En Jan Huisman:

    Thank you for keeping us up to date. We really vicariously enjoy your adventures. Great report and beautiful pictures. We wish you a great time for the remaining weeks and look forward to the next epistle. Love. Cees and Jan

  • 17 Maart 2013 - 12:41

    Lettie:

    Ha meis. Goed om te zien dat je nog steeds naar me luistert. Maar nog veel fijner dat je het zo naar je zin hebt en zo veel (levens) ervaring opdoet. Echt geweldig. Heel veel plezier met Eva de komende weken. Liefs van je moeder xxxx

  • 17 Maart 2013 - 17:58

    Judith:

    Het klinkt heerlijk Ymke! En het verhaal was levendig (en misschien wel bondiger dat de eerste keer) genoeg!

  • 20 Maart 2013 - 19:53

    Trudi:

    Hoi Ymke. Wat leuk om jouw ervaringen te lezen. Je geniet er echt van en wij ook als we je verslagen lezen en foto's zien. Veel plezier samen met je vriendin. Lieve groeten van Helmig en Trudi

  • 22 Maart 2013 - 09:47

    Kitty:

    Zus, wat een verhaal weer! We moeten snel weer even skypen. Geniet lekker verder daar xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke

Actief sinds 21 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1002
Totaal aantal bezoekers 67354

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 21 April 2013

zuid oost azie

04 September 2010 - 04 Januari 2011

exchange in Pecs

Landen bezocht: