Samen met Eva door Thailand :D - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ymke Huisman - WaarBenJij.nu Samen met Eva door Thailand :D - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ymke Huisman - WaarBenJij.nu

Samen met Eva door Thailand :D

Door: Ymke Huisman

Blijf op de hoogte en volg Ymke

01 April 2013 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Tijd voor een nieuw verslag. De laatste keer dat ik jullie op de hoogte hield was ik nog in Cambodja en reisde ik nog alleen. Inmiddels reis ik alweer bijna 2 weken samen met Eva door Thailand. Echt een wereld van verschil, het samen reizen en ook het land. Als jullie willen weten waarom, lees dan vooral door ;-)

Eerst nog even kort over mijn laatste daagjes alleen in Cambodja. Ik had afscheid genomen van de 3 meiden met wie ik een aantal dagen gereisd had. Dat is toch wel weer jammer elke keer, maar het hoort erbij en een paar slaapadresjes over de hele wereld kan altijd van pas komen. Battambang was de volgende bestemming. Echter hadden ze mij verteld dat vanuit deze Fransachtige plaats een nachtbus naar Bangkok ging, wat natuurlijk weer niet waar was. Ik had dus enkel de dag dat ik aankwam om Battambang te bekijken en daardoor geen tijd om met mijn vader te skypen op z'n verjaardag (nogmaals sorry pap). Toch had ik geen spijt dat ik naar Battambang geweest was. Veel minder toeristisch, waar door de mensen ontzettend lief zijn en alles nog goedkoper is. Hele mooie huizen en gebouwen veelal in Franse sferen. Verder de leukste nightmarket (met alleen eten) waar alle locals de hele avond zaten te eten en te lachen met elkaar en aangezien ze in Cambodja best aardig Engels spreken heb ik hier een hele gezellige en interessante avond gehad.

De grens overgaan naar Thailand was ook nog hele beleving opzich. Uiteindelijk was ik samen met een Canadees meisje en hebben we gelukkig precies de goede poortjes en procedures weten te vinden om over te steken en na 2 uur wachten kwam er een bus die ons mee wilden nemen. Uiteraard zat ik weer naar een 38-jarige Amerikaanse man die een jaar in Bangkok woonde en niet op kon houden met praten over zijn leven. In het begin wel irritant, maar aangekomen in Bangkok wist hij ons toch wel naar leuke eetttentjes en andere plekken waar je anders als toerist niet komt te brengen om er een leuke avond van te maken.

Ondanks dat ik heel geduldig ben geworden de afgelopen weken hier duurde de 2 uur op de stoep van het hotel wachten op Eva wel best lang. Maar wat was het leuk om haar weer te zien!!
Samen hebben we Bangkok verkend als 2 echte naieve meisjes in een vreemd land. Samen let je zo veel minder goed op, ben je minder achterdochtig en besteed je minder aandacht aan afdingen. Het eerste wat iedereen zegt is: als mensen zeggen dat het Royal Palace dicht is dan moet je dat niet geloven, want deze is nooit dicht. Wij zijn er tot 2 keer toe ingetrapt en de hele stad rondgereden in een TukTuk. En nog hadden we niks door. Nog sterker, we vonden het eigenlijk wel leuk om langs allerlei tempels, boedhas en kledingwinkels te rijden. We hebben zelfs allebei een echte kashmire winterjas gekocht, want ja het schijnt nogal koud te zijn in Nederlandwerd. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer hoe het voelt om het koud te hebben. We werden ook naar een travel agency gereden die van de overheid scheen te zijn en daarom betrouwbaar. Ze wisten ons te vertellen dat de komende weken Thais nieuwjaar was (waarom krijg ik het toch voor elkaar 3 keer in 3 maanden nieuw jaar mee te maken). De Thaien zouden dan zelf gaan reizen en het dus aan te raden is vooraf te boeken. Toen hij met een hele planning op de proppen kwam raakte ik lichtelijk in paniek en zijn we gelukkig weggevlucht.

Na Bangkok pakten we de nachtbus richting het noorden, Chaing Mai. De temperatuur is daar een stuk aangenamer. Dat was maar goed ook, want we gingen hier 3 dagen wandelen door de jungle. Dit was een hele beleving. Prachtige natuur en heel bijzonder om in kleine bamboebungalows vlak naast een waterval te slapen. Echt back to basic want na de wandeling door de jungle hadden we nogal honger gekregen, ach het eten zou al over 3 uur op tafel komen... op zoek naar iets eetbaars zijn we het dorpje in gelopen, helaas geen voedsel, wel een heel dorp aan de opium! We waren met een groep van 11 jongeren vanuit de hele wereld. Dus naast olifant rijden, bamboeraften en klauteren door de smalle bergweggetjes waren ook een kampvuur en kampachtige spelletjes en grappige verhalen waren part van het 3-daagse avontuur.

Het volgende avontuur was ziplining. Hierbij zit je dus helemaal vast aan een touw en vlieg je door een ander touw (soort kabelbaan dus) door de boomtoppen van de jungle. Vooral de vrije val was echt heel gaaf!!
Een perfecte afsluiter van de dag was opzoek naar het nachtleven van Chaing Mai. Behalve totaal lege karaokebars waar je dan een privekaraokekamer kan huren leek er niks open te zijn na 1uur. De laatste bar waar de tuktuk ons heenbracht was dan toch wel grappig. Er waren op z'n minst mensen, en wat voor.. haha totaal dronke thaise meisjes vechtend op de dansvloer is een voorbeeldje.

Na al die spanning en sensatie konden we een dagje zwembad wel gebruiken. Jaja, dit hotel was luxe joh! We nemen het ervan ;) De volgende dag hadden we nog meer tijd om uit te rusten, omdat we helemaal naar het noordelijkste puntje van Thailand gingen. Hier het 3 landenpunt gezien (waar Thailand grenst aan Myanmar en Laos). Dit heet de Golden Triangel en is op z'n minst zo spannend als ons 3 landenpunt. Verder hebben we de langnekken gezien en is deze dag vooral de moeite waard geweest omdat de mooiste tempel van de afgelopen weken ook een tussenstop was, namelijk de witte tempel.

Chaing Mai moest alweer afscheid nemen van ons en wel op het treinstation. Om 5.45 uur stonden we braaf op het perron te wachten, maar anderhalf uur later reden we weg. Maar ja op het station was het verder wel lekker cool. In de trein zaten we letterlijk te verdampen op onze stoelen, maar gelukkig hoefden we maar 16 uur in die trein te zitten. Wel leuk om te zien dat er echt elke halte mensen instappen met weer wat anders interessants (eten en drinken) om te verkopen in de trein.

Ayatuya was onze bestemming. Deze zeer oude stad staat vol prachtige ruines. Perfect om met onze fiets te verkennen.

Inmiddels dus weer in Bangkok om vanmiddag naar Kanchanaburi te gaan en daarna is het tijd voor zon, zee, party, relaxen en strand!!

Groetjes,
Ymke

• 01 April 2013 - 10:29

Charlotte:

Wat gaaf Ym! En wat blijf je veel meemaken!
    Ben erg benieuwd hoe je Ayutaya vond, daar ben ik ook geweest!
    Tot snel!
    Xxx

• 01 April 2013 - 10:30

Frederike:

Super leuk verslag weer Ym!
    De tijd vliegt, heel vel plezier nog de laatst paar weekjes!

xx fred

• 01 April 2013 - 15:10

Eric:

Leuk!! :)

• 01 April 2013 - 16:55

Jaco Huisman:

Meer dan indrukwekkend weer. Begrijp ik uit je verhaal dat er ook nog een paar rustige weken aankomen ....... Saai hoor :-) Het niet skypen is je vergeven. Binnenkort halen we dat wel weer in. Geniet met volle teugen (figuurlijk he!) verder.

• 01 April 2013 - 17:04

Lettie Langelaan:

ha Ym. Ik heb je verhaal twee keer gelezen en alles even laten bezinken. Het is weer een heel avontuur geworden. Zelfs voor mij! Geniet van de komende weken, van het mooie weer, de rust, samen en alles er om heen. Liefs van mij xxx

• 01 April 2013 - 18:41

Kim VdK:

Ymms! Leuk om weer eens wat te lezen :)
    Nog even een beschrijving van koud (ter herinnering haha): met gevoelstemperatuur -10 in een leren zomer/lentejas rondlopen (omdat er al het hele jaar geen leuke winterjassen te vinden zijn ;))
    Geniet nog even van het relaxen en chillen in de warmte en groetjes aan Eva!

Xx

• 02 April 2013 - 14:25

Josien:

Wat een heerlijk verhaal weer! Haha had alleen niet verwacht dat je toch weer zo naif zou zijn na al die tijd :p, maar ben wel benieuwd naar je jas! Ik was 'm toen echt dik aan het stressen in zo'n kledingzaak haha (op mn eerste dag), wilde echt niks kopen en ben op een gegeven moment maar heel vastberaden de winkel uitgelopen en hierdoor was mn tuktuk natuurlijk pissed en heeft me achtergelaten haha. Nu nog heerlijk een paar weekjes zon, zee en strand! Heel veel plezier op de heerlijke eilandjes, genietse!! xxxx