Dat belooft wat! - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Ymke Huisman - WaarBenJij.nu Dat belooft wat! - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van Ymke Huisman - WaarBenJij.nu

Dat belooft wat!

Door: ymkehuisman

Blijf op de hoogte en volg Ymke

07 September 2010 | Hongarije, Pécs

Hooi iedereen!!

Hier dan mijn eerste verslag(je) vanuit Hongarije. Ik zou graag zeggen het zonnige Hongarije, maar dat valt helaas een beetje tegen. Behalve dat het regent is alles super leuk. Vanaf de eerste minuut zijn er nieuwe indrukken en er komen ook elke dag weer nieuwe Erasmusstudenten aan, dus het is echt even m'n best doen om zo veel mogelijk namen te onthouden. Ik slaap met een meisje uit Litouwen op de kamer, Sandra. Een super aardig en relax meisje, dus daar ben ik helemaal blij mee. De andere twee meisjes met wie we de badkamer delen zijn Spaans en de Spanjaarden lijken heel erg naar elkaar toe te trekken en constant Spaans te praten, beetje jammer. Verder integreren trouwens alle nationaliteiten wel met elkaar. Er zijn echt studenten uit de hele wereld, ook twee jongens uit Groningen.

Zaterdagavond gingen we met een hele groep Erasmusstudenten de stad in. Eerst wat drinken in een cafeetje en daarna naar een paar clubs. Zondagochtend zijn we met een groep naar de markt geweest, de grootste markt waar ik ooit ben geweest denk ik! Erg leuk, want er hing echt een Hongaars sfeertje. 's Middags doen we lekker een dutje en 's avonds hebben we drank- en namenspelletjes gespeelt in de dormitory. Maandag was de orientationday,vooral zakelijke informatie. Daarna hebben we boodschappen gedaan (Sandra en ik hebben een tosti-ijzer gekocht, want het brood hier minder lekker dan we gewend zijn). Er is trouwens een super groot winkelcentrum met winkels zoals Mediamarkt, Vodafone, C&A, Adidas etc. dus zoals we gewend zijn. Maandagavond hebben we eerst een Vodkaparty gemaakt in de dormitory en zijn daarna opzoek gegaan naar een feestje wat scheen te zijn in de Artfaculty, maar we zijn er nooit aangekomen. Vandaag lekker uitgeslapen. Nu zijn we eigenlijk een beetje aan het wachten tot het stopt met regenen om de stad in te gaan.
Mijn eerste impressie over de stad zelf is super goed. Hele leuke pleintjes, straatjes en parkjes met veel cultuur en 's avonds overal mensen en muziek. Dus al met al beloofd dat een super tijd te worden!!

Leuk dat er al zo veel mensen hebben gereageerd op mn vorige berichtjes.
Dit waren zo'n beetje de eerste indrukken.

Liefs,
Ymke

• 07 September 2010 - 13:02

Eric:

Klinkt goed :) Spreek je snel lieverd!

• 07 September 2010 - 13:04

Dionne:

Lieve Ym!

Wat super leuk te horen dat je het nu al zo goed naar je zin hebt! Niet gek elke avond een feestje zo leer je ook snel super veel mensen kennen:)
    Leuk om je zo te volgen..enne je weet het he -Na regen komt zonneschijn-

Liefs Dion

• 07 September 2010 - 13:15

Asmae:

Hè meid, super leuk dat je het zo naar je zin hebt daar! En dat je een leuk vriendinnetje er bij hebt! Ik mis je wel hoor hier op school, maar voor je het weet ben je er weer en dan gaan we gezellig eten enzo haha... Nou meid, nog veel succes met alles en veel plezier.. Kusje asmae

• 07 September 2010 - 13:21

Tom:

Lijkt flat 30 wel, alleen maar feestjes!! Veel plezier

• 07 September 2010 - 13:25

Daniet:

Lieve Ym, goed om te horen dat je je plekje al een beetje begint te vinden...volgens mij gaat dat helemaal goedkomen daar in Hongarije!

Dikke kus vanuit het ook zeer regenachtige Holland!

• 07 September 2010 - 13:44

Josien:

Fijnfijnfijn!! Met zulke goede verhalen vergeet ik snel dat betreurde gezichtje dat door de douane ging ;). Ik spreek je snel!! xx

• 07 September 2010 - 13:59

Judith:

Heey Ymke!

Klinkt goed allemaal! Die markt is vet he?! Heb je ook gezien hoe ze puppys en kleine poesjes uit de achterbak van de auto's verkopen? Dat is wel een beetje zielig maar goed. Doet die simkaart het trouwens nog?

Liefs Judith.

• 07 September 2010 - 14:25

Roos:

Geniet er van Ym! Het klinkt daar al net zo gezellig als toen we vorig jaar in Hongarije waren! ;)

• 07 September 2010 - 14:58

Hanneke:

Hey Ymke,

wat fijn dat het al zo goed bevalt in Hongarije! Geniet er nog van!

xx hanneke

• 07 September 2010 - 15:22

Kim:

Haha, inderdaad, félnek az állatok dat je bent ;) ga je ook nog studeren? ;)

x

• 07 September 2010 - 18:00

Nadina:

Klinkt goeeeeedddd! :D Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt, en helemaal fijn dat je kamergenootje relaxed is! Oftewel genieten van het leven!! En inderdaad wees niet echt getreurd over het weer, want hier lijkt het wel herfst.....snert weer!

kus lieverd!!

• 07 September 2010 - 18:12

Maaike:

haha! dat klinkt erg goed! Ik las toevallig van de week in de krant dat veel uitwisselingsstudenten alleen maar naar het buitenland gaan om te feesten, maar nu ik dit heb gelezen ben ik blij te constateren dat dat zwaar overdreven is!
    Geniet ervan!
    ps Er zijn daar inderdaad mensen van overal uit de wereld als er zelfs groningers zijn! Die heb ik in Tilburg nog nooit gezien!
    Feest ze!

• 08 September 2010 - 07:34

Joeri:

Hoi Ymke! Klinkt echt heel leuk allemaal :) Superveel plezier in Hongarije!!

• 08 September 2010 - 07:56

Eva:

Haha, ja ging toch in het buitenland 'studeren'? ;-) Mooi dat je je zo vermaakt meis!

X

• 08 September 2010 - 08:23

Marlot:

super leuk om te lezen Ym dat je al zoveel leuke dingen hebt gedaan en mensen hebt ontmoet! geniet nog lekker van je vrije dagen en daarna heel veel succes! kus

• 08 September 2010 - 09:11

Irena:

Haha, elke avond zuipen. Goed bezig Ymke ;) Heeeeeeeel veel plezier en laat regelmatig weten dat je nog leeft!

Xx Irena

• 08 September 2010 - 09:56

Roger:

Goed verhaal, 7,5! Mooi om te horen dat je je draai al meteen hebt gevonden, alhoewel ik daar niet aan getwijfeld had! Doe je ook nog een beetje aan je studie? Ik mis je wel hoor, Patch doet helemaal geen sinasappelsap voor me persen :(..

• 08 September 2010 - 14:25

Fred:

Ymm!

Klinkt leuk zeg, ene party na de andere zo te horen, moet ik snel maar eens langs gaan dan! Lekker wennen daar en geniet er van. Hoop voor je dat het nog beetje lekker weer wordt, hier is het ook helemaal niets!

xxxxxx

• 08 September 2010 - 17:41

Carola Demmink:

Hi Ym,

Dat klinkt heel gezellig allemaal, ben bijna jaloers ;-( Zo te horen moeten we dat studeren daar niet al te letterlijk nemen?? Of komt dat nog? Anyway, geniet ervan, heel veel plezier en blijf vooral leuke verhalen schrijven!

Liefs, Carola

• 09 September 2010 - 11:30

Robin:

Heey Ymke!

Zo te horen wordt een heel leuk half jaar! Ik kan niet wachten op de volgende verhalen!:D

xxx

• 09 September 2010 - 14:28

Tavie:

Hee Ym! Nou, klinkt leuk allemaal zeg! Hier regent het ook, maar dan zonder Hongaars sfeertje :)
    Veel plezier! xx